Afvallen Met Het Dr. Frank Dieet?

Dr. Frank is bij velen wel bekend. Het Dr. Frank dieet is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwitrijk dieet. Dit dieet is ontwikkeld op basis van wetenschappelijk onderzoek van Dr. Frank zelf.  Dr. Frank heeft in 25 jaar zeer veel ervaring opgedaan met diëten en begeleiding van mensen met overgewicht. Wat zijn de voordelen van het Dr. Frank dieet en werkt het ook echt?

Dr Frank DieetHet Dr. Frank dieet is ontwikkeld door internist en vasculair-geneeskundige Dr. Frank zelf. Dr. Frank is deskundige op het gebied van overgewicht, voeding en diëten.  Hij heeft het eiwitrijk en koolhydraatarm dieet ontwikkeld waarmee je elke week 1 kilo afvalt, zo wordt beweerd.

Ook heeft Dr. Frank een boek uitgebracht dat heet: “Gezond slank met dr. Frank”. Dit boek bevat onder andere 84 speciaal ontwikkelde recepten op basis van de wetenschappelijke kennis en onderzoeken. Daarnaast worden talloze handige tips gegeven die je helpen bij het afvallen.

Wat is het geheim van het Dr. Frank dieet?

Het geheim van het Dr. Frank dieet is de combinatie van eiwitten en koolhydraten. Het resultaat is dat je snel en blijvend van je overtollige kilo’s af bent. Door een koolhydraatarm verrijkt dieet te volgen kun je snel van je overtollige kilo’s af komen. De extra eiwitten zorgen ervoor dat het vervelende hongergevoel tijdens het diëten wordt vermeden.

Voordelen van het Dr. Frank dieet

Wat zijn de belangrijkste voordelen van het Dr. Frank dieet?

  1. De combinatie van eiwitten en koolhydraatarme voeding zorgen ervoor dat je gemakkelijker kilo’s afvalt
  2. De extra eiwitten zorgen voor behoud van spiermassa. Daardoor is het mogelijk meer vet te verbranden. Spieren zijn namelijk de grootste energie-verbruikers. Mannen kunnen daardoor sneller afvallen dan vrouwen omdat mannen een hogere spiermassa hebben.

Voordelen van eiwitten

Eiwitten zijn een belangrijke pijler in het dieet van Dr. Frank. Wat zijn de voordelen van eiwitten?

  1. Eiwitten werken zeer verzadigend waardoor je sneller vol zit
  2. Je verbrandt vet zonder je spiermassa te verminderen

Dr. Frank heeft tijdens zijn onderzoeken ontdekt hoe belangrijk eiwitten zijn. Een patiënt met suikerziekte  vertoonde veel verbeteringen door tijdens het ontbijt en de lunch alleen nog maar eieren te nemen. De patiënt knapte zelfs zo op dat het niet meer nodig was om insuline te spuiten! Na deze ontdekking heeft Dr. Frank meer patiënten aangeraden om hun koolhydraatrijke dieet te vervangen door een calorie-arm eiwitrijk dieet. Ook deze mensen knapten snel op! Uit het onderzoek bleek verder dat mensen met een eiwitrijk dieet meer afvallen dan andere diëten. Ook blijft het bekende JOJO-effect achterwege met een eiwitrijk dieet.

 

Wat zijn de richtlijnen voor het Dr. Frank dieet?

Eiwitten zijn belangrijk in het Dr. Frank Dieet. Koolhydraatinname moet beperkt worden.

Wat zijn de belangrijke bronnen van eiwitten? Vlees, vis, noten, zaden, peulvruchten. Eet vooral mager vlees, het liefst vis.

Beperk verzadigde vetten en eet voornamelijk onverzadigde vetten. De goede vetten zitten vooral in olijfolie, lijnzaadolie en kokosolie. Zorg ervoor dat je niet gaat bakken in olijfolie of lijnzaadolie. Dan worden deze vetten toxisch (=giftig) voor het lichaam. Bak het liefst in kokosolie!

Groenten kun je eigenlijk altijd wel zoveel eten als je maar wilt. Doe dat dan wel gevarieerd. Eet naast groente niet teveel fruit. Fruit bevat veel suikers en zorgt voor schommelingen in de bloedsuikerspiegel. Eet 2 stuks fruit per dag.

Tussen de maaltijden door kun je bijvoorbeeld een bakje kwark nemen, tomaatjes, vlees zoals kip of boterhamworst met komkommer of augurk.

Hoe nu verder?

Het Dr. Frank dieet kan een goede aanzet zijn om te gaan diëten maar kun je dit ook zelfstandig en is het vol te houden?  Hiermee komen we op het mentale vlak van diëten. Hoe kunnen wij onszelf motiveren om die overtollige kilo’s te verliezen?

Wij kennen een geheel nieuw dieet dat zo uniek en simpel van opzet is dat je wel moet slagen! Dit dieet bewijst dat als je jezelf kunt motiveren en een aantal regels kunt volgen, je gewoon kan blijven eten en toch een beter figuur kunt krijgen!

Klik HIER en ontdek wat je NU kunt doen!

 

Tags: , ,
Previous Post

Caloriearm Dieet Beter Dan Het Koolhydratendieet?

Next Post

Koolhydraatarm dieet gevaarlijk?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *