Calorieën Verbranden

Calorieën verbrandenOvergewicht ontstaat doordat mensen vaak te veel calorieën binnen krijgen en/of deze niet verbranden. Calorieën verbranden is belangrijk om gewicht te verliezen.

De normale hoeveelheid calorieën voor en man of vrouw verschillen. Vaak ligt het gemiddelde van een man rond de 2500 calorieën en van de vrouw rond 2000 calorieën op een dag.

Om alleen je organen te kunnen laten functioneren en hun werk doen heb je minimaal 1500 calorieën nodig. Eet je minder dan gaat je lichaam vetten opslaan waardoor je juist weer aankomt.

De basis ligt dus in WAT je eet, dus de samenstelling, hoeveel je eet en hoeveel je beweegt.

Calorieën verbranden kun je doen door meer te gaan bewegen. Wil je vooral vetten verbranden dan is het verstandig om rustig maar langer dan een uur stevig te wandelen bijvoorbeeld. Als je wat langer achter elkaar beweegt ga je eerder vetten verbranden.

Ook het voedingscentrum geeft aan dat bij de 5 regels van de schijf van 5 hoort “eet niet teveel en beweeg”

Op gewicht blijven betekent regelmaat houden in je eetpatroon en voldoende bewegen. Dus eet 3 hoofdmaaltijden en eet  3 tussendoortjes. Verspreid alles goed over de dag. Door iets vaker tussendoortjes te eten en niet twee keer veel houd je de stofwisseling van je lichaam beter opgang waardoor je meer calorieën gaat verbranden.

Als tussendoortje kan je eten:

Een boterham

Fruit

Ontbijtkoek

Drinkbouillon

Yoghurt.

 

Calorieën verbranden maar weet niet hoe?

Er zijn vele manieren om calorieën te verbranden. Het is echter wel belangrijk dat je weet wanneer het daadwerkelijk effect heeft. Ga je zomaar op een willekeurig cardio apparaat zitten dan is dat echt zonde van de tijd. Natuurlijk verbrand je wel calorieën maar je wilt dit op een effectieve manier doen. Daarvoor is het nodig dat je voedingspatroon op orde is en dat je op de juiste manier traint.

Werk dus eerst aan je voedingspatroon voordat je aan cardio gaat doen. Je voedingspatroon is namelijk de basis en van daaruit ga je verder bouwen.

Nu zijn er veel dieetprogramma’s en het lijkt wel of de een het nog beter weet dan de ander. Daarom ben ik eens gaan kijken wie nu echt het verschil maakt. Dit blijkt Kaja Callens te zijn. Zij heeft een programma ontwikkeld dat zich niet alleen focust op diëten maar ook met andere aspecten rekening houdt. Wat dacht je van het mentale aspect? Veel mensen (waaronder ik) kunnen zich gewoon niet houden aan een programma. Als het even tegen zit dan gooien we het bijltje erbij neer. “Dit werkt niet voor mij” zeggen we dan. Bij dit programma JUIST DAT je niet overkomen.

Klik HIER om te ontdekken waarom dit programma ook voor jou geschikt is!

 

 

 

Tags:
Previous Post

Calorietabel

Next Post

Calorieteller Nodig?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *